Začínám učit v Základní škole
IDENTIFIKAČNÍ KÓD: 14224
FORMA: prezenční (10 hodin výuky)
LEKTOR: |
Mgr. Miloš Sobotka, lektor s praxí učitele a ředitele ZŠ, konzultant, certifikovaný lektor DVPP |
TERMÍN a ČAS: |
1. část - úterý 8. října 2024 vždy v čase: 12:30 - 17:00 hod (celkem 10 hodin výuky) |
MÍSTO: |
Zlín, Gymnázium a Jazyková škola, náměstí T. G. Masaryka 2734-9, 6. budova (poslední v řadě) nad Kongresovým centrem, |
CENA: |
1900,- Kč včetně doprovodného materiálu a drobného občerstvení, nejsme plátci DPH |
UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: | středa 2. října 2024 (po uzávěrce možná dohoda telefonicky na č. 737 621 154, 778 429 385) |
URČENO:
Pro začínající a méně zkušené pedagogy ZŠ, kteří májí zájem o svoji profesi
VZDĚLÁVACÍ CÍL:
Hlavním cílem je předat účastníkům zkušenosti, rady a náměty, jak se stát úspěšným, uznávaným a oblíbeným učitelem v ZŠ, a to jak u žáků, rodičů ale i u ostatních kolegů pedagogického sboru.
O B S A H O V Á N Á P L Ň :
1. Část
Adaptační období začínajícího učitele ZŠ
- kompetence začínajícího učitele - balanční kruh
- potřeby začínajícího učitele a plánování jejich rozvoje
- průběh adaptačního období, plán adaptace, hodnocení a zpětná vazba
- role uvádějícího učitele, jeho kompetence
- náslechy v hodinách, hospitace, párová výuka, stínování
- vybrané kapitoly ze základní školské legislativy (zákon č. 561/2004 Sb. školský zákon, vyhláška
č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání v platném znění, vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků
se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných v platném znění, Rámcový vzdělávací program
pro základní vzdělávání, jako východisko pro stanovení kompetencí učitele ZŠ)
- orgány školy a provozní dokumenty školy a (organizační řád, školní řád, provozní řád, pedagogická rada,
školská rada, výchovný poradce ….)
2. Část
Organizace vzdělávání v ZŠ, výuka, její plánování, realizace, hodnocení
- pomoc při nastavování cílů a plánů a jak toho dosáhnout
- pedagogická dokumentace a její vedení
- komunikační dovednosti s žáky a rodiči
- tvorba dobrého třídního klimatu
- tematické plány výuky, návaznost na ŠVP a jejich tvorba
- struktura vyučovací hodiny a příprava na výuku
- formulace vzdělávacích cílů u konkrétních činností
- materiály a pomůcky pro výuku, plánování výuky podle E-U-R metody, užitečné ICT nástroje
- tvorba kritérií hodnocení výuky a typy hodnocení (formativní, sumativní a další možnosti
- metodická pomoc při řešení problematických situací, závěrečná diskuze, sdílení zkušeností
Tento vzdělávací program je vhodný pro využití OP „Jan Amos Komenský“, aktivita 1.II/7 Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání ZŠ.